Peilikuvia.

23.11.2015
Mä olen aina ollut kiinnostunut muodista. Trendeistä, vaatteista, materiaaleista, kontrasteista, tyyleistä eritoten. Mun isä kuvasi muotia työkseen ja ehkäpä siksi olen jotenkin kasvanut aihepiirin ympärillä pikkuruisesta asti. Minä ja siskot osallistuttiin lapsina lehtikuvauksiin ja pyörittiin muutenkin studiolla. Mielestäni vanhempani olivat jo silloin 80-luvulla trendien edelläkävijöitä ja eipä siksi ihme, että erityisesti keskisisko kiinnotui meistä enimmäisenä muodista. Esiteininä ihailin siskoa ihan hirmuisesti ja nuorimpana vain haaveilin olevani yhtä cool.

Kun vähän kasvoimme, siskoja varmaan kiinnosti muut asiat, mutta minua aina vain kiinnosti vaatteet ja tyylit. Joskin en ikinä oikein uskaltanut toteuttaa itseäni sillä saralla. No sitten tuli lapset ja 5,5 vuotta erikohdista paisuvan kropan kanssa univelkaisena parhaana ideana tuntui olevan jokin, mikä mahtuu, joustaa, voi imettää, kestää kasvavan masun, peittää jne. :D 

Jossain vaiheessa alkuvuotta kuitenkin ajaudui ihan hirmuiseen 'kriisiin' (juupajuu :D), koska yhtä'äkkiä mun kroppa oli eka kertaa vuosiin vain mun ja kolmekymppisenä olin aivan hukassa tyylini kanssa. Tavallaan tuntui ihan kamalan vanhalta ja samalla kuitenkin olen vielä aika nuori (nyt 31v.). Mistä tykkään? Mikä sopii kropalleni? Ja mietin, että miltä minun pitäisi näyttää, äiti kun kerta olen. Luojan kiitos täällä Irlannissa naiset panostavat ulkonäköönsä hirmuisesti oli lapsia nolla tai viisi ja sillätavalla on ihan suotavaakin laittaa lilaa luomeen ja korkeat korot vaikkapa leikkikentälle. Toisinkuin Suomessa, kukaan ei räpäytä ripseäkään - ja puhun nyt kokemuksesta sieltä Kantsun hiekkalaatikon reunalta.

Samoihin aikoihin keväällä yhdessä meidän äitien facebook-ryhmässä muutamat kaverit kehittelivät sellaisen äitien päivänasu-ketjun, mihin kaikkien tuli otettua näitä peilikuvia kulloisestakin tyylistä. Tykkäsin hirmuisesti katsella muiden kuvia ja kerrankin oli sellainen vapautunut olo ottaa peilin kautta asukuvia ja jopa julkaista niitä. Itseasiassa blogeissakin minua kiinnostaa kaikista eniten muotiin ja tyyleihin painottuvat postaukset. Äitiblogien parhainta antia on äitien asukuvat (Villafoxin Satu, puhun sinulle ;)) ja suurimmaksi osaksi seurailen tyyliblogeja muutenkin.

Tässä tällainen läpileikkaus kesään lähinnä painottuneista kuvista. Pikkuruinen eteinen ja kapoinen peili, onhan nää aika liikkiksiä :)

Kesällä olimme miehen kanssa tuolla pääkaupungissa Dublinissa pari päivää ja silloin varmaan sitten koin sellaisen ahaa-elämyksen kaiken muodin keskellä (haha), että minkälaisesta tyylistä mä ihan oikeasti pidän. Pinterest sauhuten olenkin siitä asti pinnaillut sellaisia asuja ja tyylejä, mitkä iskee kaikista eniten.

Ja ei, näistä neliöistä suurinosa ei ole sitä. Itseasiassa aika monet noista kesämekkoksista olen jo myynyt etiäpäin ja niillä rahoilla investoinut pariin laadukkaaseen neuleeseen syksylle. Ja olen käynyt Konmari-tyylisesti kaappiani läpi ja hirmuisesti noiden vauvavuosien aikaisia ostoksia on lähtenyt uusille omistajille ja toisaalta olen kiitellyt itseäni muutamasta kalliimmasta ajattomasta hankinnasta, mitkä vieläkin ilostuttavat ihan kamalasti.

Mut mikäs näissä asukuvissa ja erityisesti peilikuvissa sitten hävettää? Varmaan kuulkaa olen ihan itse kehitellyt sellaisen kuvitelman, että tämä vaatehömppä on ihan tyhjänpäiväistä ja typerää ja mitä nyt kaikki oikein ajattelee ja ketä kiinnostaa. Ja nokun se isäkin välillä lukee blogia, että mitä se ajattelee :D

Ja onhan se tyhjänpäiväistä, mutta kaikkien niitä vaatteita periaatteessa täytyy päälle laittaa ja mitäs jos se kiinnostaakin kovasti ja ilostuttaa eli eikös siitä sitten sovi juttua vääntää vaikkapa ihan blogiposteiksi asti :)) Vaikka peilikuvien kauttaa ;)

Osaatteko arvata, mitkä näistä asuista vielä kelpuuttaisin sellaisenaan? Niitä on 5. 
Sara xxx
6 kommenttia on "Peilikuvia."
  1. Juurikin nämä hömppäjutut on parhautta ja niihin koukutuin alunalkaen blogissasi:) On ollut myös hienoa seurata miten olet kolmen lapsen jälkeen palautunut upeisiin mittoihin,löytänyt liikunnan ilon ja säilyttänyt naisellisuuden. Antaa minullekin toivoa tämä uunituore nyytti rinnallani ja repsottava ruho allani. Asuja en jouda nyt kännykällä tsuumailemaan sattuneesta syystä mutta kotiinpäästyä tulen varmasti hakemaan inspistä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi sinua, tulipa ihan superhyvä mieli tästä kommentista. Kiitos! Ja kuule ei tässä mitoissa vielä oikein olla. Ja mulla kesti vielä imettämisen lopettamisesta ainakin puoli vuotta, että lantio palasi kunnolla takaisin viimeisimmästä raskaudesta. Ei siis lannistaakdeni vain, että muista olla armollinen itsellesi ja nauttia nyt kuplasta ❤️

      Poista
  2. Ihana sinä!!! <3 Mä kans tykkään niin katsella toisten asukuvia, miksi omien kuvien laittaminen blogiin onkin silti niin vaikeaa?

    Kivoja asuja kaikki, mua miellyttää ehkä eniten kaks oikeen puolimmaista pystyriviä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä mä kanssa mietin, että mikä siinä on niin vaikeaa omia kuviansa julkaista? Varmaan sit just se, että ei halua tulla kuvitelluksi ihan narsistiksi, vaikka eihän näissä kuvissa pääasiassa ole minä vaan nuo vaatteet. Mä kuiteskin tykkään sun asuista paljon eli jatka vain niiden julkaisua ❤️

      Poista
  3. Heippa Sara!
    Mun piti heti tän luettuani (pari viikkoa sitten?) laittaa sulle linkki yhteen mun kaverin blogiin. En tiedä onko ennestään tuttu ja kiinnostaako muuten, mutta käy ihmeessä tutustumassa :) http://anna.fi/secretwardrobe/
    Ihana lukea teidän kuulumisia taas!
    t: Kaarina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. heippa Kaarina ja kiitos tosta linkistä, en olekkaan ennemmin tutustunut ko. blogiin :)

      Poista

Kiitos, jos kommentoit. Olet huippu!