Resepti-inspiraatiota, ehkä pian?

7.1.2016
Minun juttuja pidempään lueskelleet ehkäpä muistavatkin, että ole melkoisen innokas kokkailija ja reseptien kehittelijä. Meillä syödään pääasiallisesti melkoisen värikästä kasvisruokaa (olen ollut kasvissyöjä enemmän tai vähemmän jo melkein 17 vuotta) ja toki kotiäitinä laitankin perheen ruoat aika pitkälle. Vaikka on mulla siis tuo keittiömestari mieskin... Heh, eli ei keittiömestarin vaimolla valmista ruokaa pöydässä ;) Eikun kyllä hänkin kotona toki kokkailee juurikin liha- taikka kalaruokia, silloin kun paikalla sattuu olemaan.

Jokatapauksessa ihan arkikkokkailun lisäksi puhtaat raaka-aineet, optimaalinen ravitsemus, alusta asti itse itse tekeminen, makuyhdistelien keksiminen ja kaiken sen ujuttaminen lasten lautaselle on kai sitten vähän niinkuin mun bravuuri ja yksi suurimmista kiinnostuksen kohteista.

Jutellaan paljon miehen kanssa ruoan laitosta ja välillä mielessäni mietin, miten onnekas olenkaan, että hän on juuri siinä ammatissa, missä on. Arvostan mieheni parin kymmenen vuoden ammattitaitoa ihan valtavasti ja hän taas rauhallisesti osaa selittää minulle moniakin nippelitietoja, mitä tavallinen tallaaja ei kyllä mistään opi. 

Näiden yhtälöstä me jo vuosia sitten ruvettiin miettimään, että kuinka mahtavaa olisi kirjoittaa yhdessä keittokirja. Sille kirjalle on jo kuulkaa nimikin ja kaikki, mutta tässä lapsiperhearjessa kirja nyt eivan ole materialisoitunut :)) 

Joskus vuosi sitten mulle putkahti mieleen, että mehän voitaisiin perustaa yhdessä oma ruoka-vlogi, siis oma kanava youtubeen! Minulle kameraan puhuminen on ollut aina melkoisen luonnollista ja innostus jakaa helppoja ruokaideoita, inspiraatiota ja sitten miehen puolelta ihan teknisiäkin juttuja on valtava. 

Ainut nyt sitten on se, että tuo tuotos tulisi ulos tietysti englanninkielisenä, mutta toki jos ja kun linkitän sen tänne blogiini, voi tehdä jonkunasteisen Suomennoksen siihen alle sanallisesti.

Nyt vain sitten pitäisi allekirjoittaneen verestää videoeditoimisen taitoja (sitäkin joskun lukiossa opiskelin kurssin verran) ja tehdä listaa resepteistä ja aiheista ja käydä kuvaushommiin.

Varmasti tässä menee vielä joku hetki, kun päästään julkaisemaan eka video, mutta sitä odotellessa
Miltäs kuulostaa?

***

En edes muista milloin tuo kuvien reseptin kirjoittelin, mutta nyt todellakin tiedän, 
mitä tuli himo syödä heti huomenna ;)) Sara xxx



4 kommenttia on "Resepti-inspiraatiota, ehkä pian?"
  1. Ihana idea, todellakin ruokavlogi olisi ihana juttu! Ja ihan mieletöntä, mulla on hirrrrmuinen safkainspis just nyt ja näpyttelin melkein samasta aiheesta eilen postauksen, mikä pumpsahtaa ensi viikolla eetteriin. Hii :)

    Mukavaa päivää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, jos tykkäät ideasta. Juteltiin just Liamin kanssa tänään pidemmällä ajomatkalla asiasta ja kehiteltiin ideoita :))

      Poista
  2. Älyttömän hyvä idea!
    Mä tykkäsin joskus (vuosia sitten) tosi paljon sun luonnonkosmetiikkavideoista. Aihe ei mulle oo ihan se tärkein, mutta sun höpötystä on kiva katsoa! =D Teidän ruokajutut kiinnostaa kyllä kovasti! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mut hyvä. Ruokavideoita siis tosiaan varmasti tulossa, mutta voisinhan mä niitä kosmetiikkahöpötyksiäkin kuvata. Tuotteista selostaminen on kuitenkin lopulta helpompaa ihan "livenä" :)

      Poista

Kiitos, jos kommentoit. Olet huippu!