Uusi vuosi, nyt!

1.1.2016


Hitsit, se olis sit vuoden eka päivä!
1.1.2016 :)

Täällä on pimeää, sateista, mies koko päivän töissä ja me näköjään koko päivä sisällä.
Et aivan hyvin vois sitten pohdiskella tätä tulevaa vuotta vai mitä?

Mulla on aivan hurjan hyvä fiilis ja samaa sanoi Liamkin - jännittävä ja tapahtumarikas aikakausi tulossa. Alkuviikosta ehkä kuulemme siitä yhdestä työmahdollisuudesta (nyt sormet ristissä, että tulisi hyviä uutisia) ja jokatapauksessa uusi kotipaikka on edessä jossain vaiheessa. 

Mä olen koko ajan ajatellut, että asiat loksahtelevat paikoilleen helmikuussa. 
Nää on näitä mun fiiliksiä, on ne ennenkin pitäneet paikkansa... ;)

***

Muuten tiedossa nyt alkuvuoteen on varovaisesti Kayla Itsines-jumppien aloitus ja toki yritän syödä monipuolisesti ja terveellisesti. Kesällä olimme lasten kanssa gluteenittomalla ja maidottomalla ruokavaliolla pari kuukautta ja meidän vatsat kyllä tykkäsi niin paljon, että ainakin gluteenittomalle meinasin myöskin nyt palata.

***

Tänä vuonna syksyllä meidän keskimmäinen aloittaa myös 'isossa koulussa' eli se tulee kyllä olemaan järisyttävä juttu kertakaikkisesti. Hassua ajatella, että sitten meillä kaksi koululaista, kun esikoisen ikätoverit vasta sielä Suomessa menevät eskariin. Toki tuo ensimmäinen vuosi täällä on helppo ja leikin kautta opetukseen keskittyvä, mutta silti.

***

Tulevanakin kautena meinaan yrittää olla mahdollisimman järkevä kuluttaja ja ostaa vain sellaisia juttuja tarpeeseen, mitä todella rakastan. Mun budjetti omiin ostoksiin nyt muutenkin on niin rajallinen, että väkisinkin tulee mietittyä tosi tarkasti, mihin rahani käytän.

***

Ihan uusi sivusto minulle, mutta aika kiva ja viihdyttävä! 

Ehkä juuri tuon tekstin syystä päätin antaa otsikselle vielä yhden mahdollisuuden ja saksin sentin haivenia silmien päältä, jotta näen taas paremmin. Olen nyt siis todella trendikäskin vuonna 2016 :D



Ja onhan tämä otsis kiva, vaikka välillä niin raivostuttava laittaa. 
Löysin Lidlistä alennsukorista 5 eurolla (?!) minisuoristusraudan 
ja mä luulen, että meistä tulee sen kanssa oikein hyviä kavereita.

Muutenkin tuossa artikkelissa rakastuin kohtiin 5. pysy aitona ja 6. luonnollisuus.
Jes, jes, jes! Vähemmän on enemmän. 

Kaikkien irtolisäkkeiden aallonharjalla olen itsekseni miettinyt miksiiii!

Välillä on toki kiva leikitellä meikeillä ja vaikka kihartaa hiuksia, mutta mun mielestä kaikkien hiukset esimerkiksi on kauneimmillaan mahdollisimman luonnontilassa.

Ja tiedättekö, vaikka pitkän aikaa olen mieltänyt itseni kauneimmaksi melko vahvalla silmämeikillä, nyt tekisi mieli meikkipohjan lisäksi sutaista silmiin vain ripsiväri.
 Jopa noissa ylläolevissa kuvissa alaripsirajaan sudittu luomiväri tuntuu liialta!

ai kamala tätä kuvien laatua tänään....






Mutta yksi juttu on ihan varmasti tapahtumassa tänä vuonna.
Meidän perhe nimittäin lisääntyy kuudennella jäsenellä :))

Todennäköisesti maaliskuun puolenvälin (äiti, älä kuole nyt järkytykseen, vasta teidän vierailun jälkeen!) tienoilla meidän perheeseen muuttaa labradorin noutaja-pentu - meidän kaikkien suuren suuri haave.

Liamilla on kotona ollut aina koiria ja hän on varmasti yksi koirarakkaimmista ihmisistä, ketä tiedän. 

Minä sitävastoin olen vain ollut tuttujen koiranulkoiluttaja, mutta meillä ei koskaan ollut koiraa, vaikka siitä niin unelmoin. Ja jo vuosia olemme puhuneet, että otamme koiran sitten kun nuorinkin lapsista on vauvavuotensa vauvaillut. Toisaalta ajankohta on nyt senkin takia erittäin otollinen, että olen ihan varmasti kotona vielä syksyyn asti lasten kanssa (todennäköisesti vielä siitäkin eteenpäin) ja koiravauvakin saa sitten kaiken sen tarvitseman hoivan. Ja koulutuksen, kääk!

Se on mulle sitten iso haaste, vaikka toki tuo siippa senkin puolen handlaa, mutta tietenkin paljon jää ihan minun harteille. Mikä on siis ihan ok, vaikka jännittääkin ja toki aiheesta pitää nyt sitten seuraavina kuukausina lukea mahdollisimman paljon. Onneksi meillä on täällä paljon läheisyydessä koiraihmisiä, ketkä ovat luvanneet antaa kaikki parhaat vinkit pennun kanssa yhteiselon opetteluun :)

***

Että tällaisia mietteitä on tähän päivään.
Meillä on vielä tiistaihin asti loma lasten kanssa ja sitten palaamme arkirutiineihin. 
Kaikki taitaa odottaa sitä jo aika lailla! 

Siitä se kevätpuoli sitten kunnolla vierähtää käyntiin :)
Ja hitsit nyt unohtui tästä postista yksi resepteihin liittyvä seikka kertomatta, mutta taidan omistaa sille ihan oman postauksensa. Oikein kivaa perjantaita kaikille, Sara xxx


10 kommenttia on "Uusi vuosi, nyt!"
  1. Kylläpä kuulostaa jännittävältä ja kivalta (koiranpentu<3) teidän vuosi! Meillä myös esikoinen aloittaa syksyllä koulun, se taitaakin olla se isoin juttu näillä näkymin. Ihanaa uutta vuotta ja kivaa perjantaita:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi tuo koulun aloitus on niin tunteellista! Ja varsinkin, kun mä pidän meidän keskimmäistä ihan mun pallerovauvana :) nolo mutsi ;)

      Poista
  2. Toi otsis sopii sulle nin hyvin😀 Jänniä juttuja tulossa teillä tänä vuonna! Mä vähän jännitän soiko meidän puhelin sen merkiksi että musta tulee kolmannen kerran äiti 😀 Jänniä aikoja täälläkin tulossa. Ja aloittamani ostolakko on mulle myös haasteellinen. Mä kun olen tottunut koluamaan alelaarit yms löytöjen toivossa läpi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua miten ihanaa! Toivottavasti soi ❤️ Heh ja mä en ole ihan varma pystyisinkö ostolakkoon, vaikka kohtuudella ostankin!

      Poista
  3. Pitkästä aikaa saan aikaiseksi kommentoida :) Meillä tämä vuoden eka päivä on aina aikamoista juhlaa, kun sattuu olemaan kuopuksen synttäripäivä. Tänään juhlittiin 4-vuotiasta pientä miestä :)
    Koiravauvat on ihania <3 Meillä on russeli ja kesällä adoptoitu löytökoira (ehkä kultainennoutaja-mäyräkoira mix).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi onnea 4-vuotiaalle! Meillä vietetään samoja kemuja Maaliskuun lopulla :)

      Ja joo koiravauva on erittäin toivottu, vaikka se pentuaika on mulle vielä ihan mysteeri. Kai siitäkin selviää, kun kerta noista ihmisvauvoistakin on selvinnyt ;)

      Poista
  4. Voi että kun tuo otsis on ihana <3 sopii sinulle todella hyvin ja muutenkin hiuksesi näyttävät kauniilta.
    Ja koiranpennut on kyllä ihan super söpöjä, meilläkin haaveiltu jo pari vuotta mutta taidetaan vielä hetki odotella kun lapset kasvavat. Ihana sitten katsella teidän pentusen kuvia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mekin ollaan sitä oikeaa ajankohtaa tuolle koirajutulle mietitty. Tavallaan voisi olla hyvä, että Elsi olisi vielä hitusen vanhempi, mutta tämä hetkin, kun olen vielä kotiäitinä, on turhan hyvä olla käyttämättä. Ja kiitos otsiskehuista, se on taas miellyttänyt omaakin silmää viimepäivät :)

      Poista
  5. oi, ihanaa; koira!!:) Koirat on kyllä huippuja otuksia! Onhan niistä oma vaivansa toki, mutta kyllä plussat voittaa miinukset ehdottomasti!!

    Ja toi oasis: se on vaan niin sun juttu!!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä myös uskon, että plussat voittaa miinukset. Meidän perheessä on ehdottomasti koiranmentävä kolo :)

      Poista

Kiitos, jos kommentoit. Olet huippu!