Before & after.

28.6.2016
Jännittää ihan hirveästi julkaista tämä postaus. Hävettää hirmuisesti tuo henkilö kuvassa vasemmalla ja on vaikeata muistaa, että olen itseasiassa nykyään henkilö kuvassa oikealla. Miten paljon ehtikään muuttua viimeisen puolen vuoden aikana? Miten paljon erityisesti muuttui viimeisen 16 viikon aikana! Ja miten tämä on vasta kaiken alku - huomenna starttaan saman treenitempauksen rundille 2.

Ja, vaikka sitä on tällätavalla vaikea itsestään kirjoittaa, olen ihan tuhottoman ylpeä itsestäni.

Puoli vuotta sitten olin itseeni niin kyllästynyt. Olin kyllästynyt, etten ikinä onnistunut, vaikka vuosi tolkulla yritin. En ikinä osannut tehdä liikunnasta tapaa, salikortit jäi käyttämättä, ruokavaliot sössin pikkusormella. Aina se vei koko käden. Olin turhautunut ja itsetuntoni oli nolla.

Ja nyt uskon itseeni. Uskon, että olen oikealla tiellä. Itsestä huolehtiminen on nostanut itsetuntoani roimasti. Tykkään peilikuvasta enemmän ja enemmän, vaikka vieläkin toki on muokatavaa monen mielestä paljonkin. Omasta mielestäni myöskin, mutta se tulee urheilun sivutuotteena. Samoin kuin järkevän syömisen sivutuotteena. Kuuntelen kehoani kiltisti, vaakaa en niinkään. Toki 5-6 pudonnutta kiloa tuntuu mukavalta, mutta vielä mukavammalta tuntuu, kun maaliskuussa ei polvien yli menneet farkut sujahtavat jalkaan helposti ja vielä nappikin kiinni.  Niin kesällä jalassa shortsit ensimmäistä kertaa sitten lapsuuden.

Oikeastaan nämä kuvat eivät kerro paljoakaan. Suurin muutos on tapahtunut korvien välissä ja siinä miten asennoidun elämään ja itseeni. Miten paljon toiveikkaampi ja positiivisempi olen ja rauhallisempi. Viikko viikolta selkeä kehitys voimissa on motivoinut, vaikka en vielä lähellekkään osaa edes tehdä kunnollista sarjaa kunnon punnerruksia. Olen silti paremmassa lihaskunnossa, kuin ikinä aikaisemmin elämässäni. Liikunnan vihaajasta onkin tullut jumppatyttö, ketä tällä hetkellä todellakin koettelee kurkkukivusta johtuva 3 päivän lepotauko. Kropan hikiliikkuminen tuntuu todella mieleiseltä tavalta viettää aikaa :)

Tämä 4 viikon pre-training rupeama ja 12 viikon BBG-treeni on kysyneet paljon joustoa mitätömästä perheajasta arjessa. Silti mieskin on sitä mieltä, että enemmän on antanut kuin ottanut. Olen tuntenut itseni ihan yhtä kauniiksi itseni hänen silmissään jopa miltei 20 kiloa lihavampana, mutta tiedän, että pirteyteni ja positiivisuuteni ja parempi itsetuntoni ovat hänellekkin mieluisia juttuja. 

Muistan varmasti ikuisesti, kuin ihan vikan kehonpainotreenin aikana esikoinen hipsi meidän vierashuonejumppahuoneeseen ja laski kanssani toistoja, koska ne viimeisen viikon viimeiset sarjat on kyllä aikaimoisia. Olin jo ihan varma, etten jaksa, mutta tajusin, että just nyt mun täytyy näyttää että jaksan. Pieni tsemppari laski ja hurrasi ja, kun viho viimeinen burpee-punnerrus-penkillehyppy oli tehty molemmat pojat juoksivat halaamaan ja silloin pääsi kyllä iso itku. Olin ylittänyt itseni niin monella tapaa enemmän, kuin olisin ikinä voinut kuvitella.

Tästä on siis hyvä jatkaa seuraavaan settiin ja saas nähdä mihin tämä uudenlainen elämäntyyli minut vielä vie... ;)


14 kommenttia on "Before & after."
  1. Mä täällä taustailen, mutta nyt kun muutos on noin upea, niin täytyy kommentoida että ihan mahtava suoritus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että vielä taustailet ❤️ Ja kiitos kommentista. Tämän julkaiseminen oli aika jännittävää ja kauhistuttavaa eli kaikki tsemppi tulee sydämeen.

      Poista
  2. Ihan mahtava suoritus! Mua kiinnostaisi nuo treeniohjelmat enemmänkin, mitä kaikkea niihin siis kuuluu ja mitä kustantaa yms. Mun harjoittelun puutteena on just tuo lihaskuntoosuuden puuttuminen. Juoksemassa yritän kyllä käydä ainakin mies vaan on kotona ja pääsen lähtemään, mutta kun se juokseminen yksin ei saa kroppaa kiinteytymään raskauksien jäljiltä eli jotain muutakin tarvitsisi tehdä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Treeniohjelma, minkä mä ostin, tulee siis pdf iBook-muodossa ja selaan sitä padilta. Siinä on selitetty selkeästi koko treenin tietopuoli ja ohjeet liikkeisiin ja kehonhuoltoon, venyuttelyyn ja sitten on itse treeniohjelma eli 4 viikon pre-training (jos aloittaa huonosta kunnosta) ja sitten itse 12 viikon ohjelma. Kehonpainotreenejä on 3x viikko ja sitten 3 x n. 45 min kävely. Treenit koostuu kahdesta sarakkeesta, missä on neljä liikettä. Kutakin saraketta tehdään 7minuuttia, 30 sek tauko, sitten viereinen sarake 7min jne. eli molemmat sarakkeet tehdään yhteensä kaksi kertaaja koko treenin mitaksi tulee n. 30 minuuttia. Tuo 30 minuttia on sellaista sata lasissa puskemista, mutta tuloksia tulee kyllä nopeaa ja koko plyometrisen treenin ideana on, että lihakset kiinteytyvät pitkiksi ja ei siis tule lihaskimppumaiseksi :) Kysy vain lisää, jos haluat!

      Poista
  3. Olet kyllä saanut mahtavia tuloksia aikaan, vau! :) Vähän sama homma itselläni, liikunta ei koskaan ole ollut intohimo tai lempparijuttu millään lailla. Reilu vuosi sitten aloitin juoksulenkit, joista innostuin kovasti.
    Tänä keväänä aloitin kotona jumppailun, ja se on kyllä todellakin kannattanut! Lihasmassa on kasvanut, jaksan paremmin ja peilissäkin näkyy muutoksia. En ole varmasti ikinä ollut fyysisti näin hyvässä kunnossa, kyllä se itsetuntoonkin vaikuttaa! Eli todellakin kannattaa vain jatkaa :)

    T. Niina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ollut ihan hukassa, kun en ole voinut nyt useampaan päivään kurkkutulheduksen takia treenata. niin kova palo on syntynyt :) Ja huomaan, että olen tosi kärttyinen ja kehonkuva tuntuu heti negatiiviselta, kun ei pääse hikoilemaan. Koukuttavaa hommaa siis :) ja hyvä sinä, tosi hyvä tsemppi päällä ;))

      Poista
  4. Vau! Hieno muutos. Mä tarvitsisin just tuota, mutta en saa aikaiseksi.

    Uskon silti, että munkin aika vielä koittaa. Mun täytyy aloittaa liikkuminen pikku hiljaa, yleensä aloitan liian suurella tempolla ja kaikki lopahtaa siihen. Olet mun idoli <3

    T: iukku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä koittaa! Nyt oli vain mulle sopiva hetki. yritin aloittaa samat treenit koko vuoden 2015, mutta aina ne tyssäsi. Silloin ei vain ollut oikea aika mulle. Nyt oli ja onneksi olikin :) Jos mä pystyn tähän, niin ihan ketä tahansa pystyy <3

      Poista
  5. Wow, upeita tuloksia! Sietääkin olla ylpeä itsestä! :)

    VastaaPoista
  6. Voi että, saat kyllä olla tosi tyytyväinen ja ylpeä! Mutta mun täytyy sanoa, että musta tuo aloituskuvakin näyttää jo hyvälle! Tai jos itse näyttäisin tolta, itkisin ilosta. Mutta nämä asiat riippuu näkökulmasta jne :)
    Saan tsemppimieltä aina täältä, ja eiköhän se minunkin aika tule. Tuo ohjelma kyllä kuulostais hyvälle. Täytyy selvitellä hintaa. Tosin se mua vähän epäilyttää, että osaanko enkuksi toimia. Ei ole mun vahvuus kielet(kään).
    Marie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin oikeastaan tärkeintä on se miltä tuntuu sisällä. Tuossa vasemmalla olin niin kamalan jumissa itseni kanssa ja nyt en. Toisillehan tuo oikeanpuoleinenkin on lihis ja epä-kunnossa, mutta vaikka olen tosi tyytyväinen itse, paras juttu on itsensä hyväksyminen nykyään. Se, että olen voimakaampi ja jaksan on nyt ihan erilainen merkitys. Yritän just tuoda esimerkkiä siitä, että pääkoppa voi muuttua, toivoa on ja oikea aika tulee, kun siihen on valmis ❤️ Ja tuohon ei tarvitse englanninkielen taitoa juurikaan, mutta käsittääkseni Suomeksi on joku "hyvän elämän alku" tms. ohjelma, mikä vaikuttaa samantyyliseltä :)

      Poista

Kiitos, jos kommentoit. Olet huippu!