Chunky Monkey-nice cream.

19.9.2016

Vaikka mä sokeria yritänkin vältellä, ei se sitä estä etteikö makeanhimo aina silloin tällöin iskisi. Erityisesti nyt, kun ihon takia olen jättänyt maitotuotteet ja en siis päivittäin syö turkkijugurttia marjoilla, mikä oli sellainen minun päivittäinen herkku.


Yksi ilta tässä sitten muistinkin, että meillä on pakastimessa yksi jäinen pilkottu banaani ja surrautin sen sileäksi muutamien muiden juttujen kera ja voi jukrat siitä tuli hyvää! 
Miltei kuin lempparini Ben&Jerry's Chunky Monkey-jäätelö.


Irlannissa lapsille tungetaan sokerisia herkkuja joka tuutista - jopa koulusta - ja siksi onkin aika työlästä yrittää pitää omia periaatteitaan ja usein juttelemmekin tyyppien kanssa, että miksi ei ole ok jokapäivä syödä esim. suklaata taikka mehua, vaikka ne hyvältä maistuvatkin. Lisäksi yritän aina lempeästi muistuttaa, että on olemassa muitakin herkkuja, mitkä ovat hiukan terveellisempiä ja mistä he tykkäävät yhtä paljon.

Siispä tietty päätin tarjota heille tätä jädeä ja vielä paras oli ottaa heidät mukaan valmistukseen ja jokainen sai lauantaina aamupäivällä pilkkoa oman banaaninsa pakastumaan iltaa varten :)

Yhteen annokseen, mistä riitti neljälle tuollainen kahvikupillinen (just sopiva määrä), käytimme siis 3 ruskeapilkullista banaania, 1dl mantelimaitoa, 1rkl chiasiemeniä, 1rkl raakakaakaojauhetta ja 1rkl cacao nibsejä.

Sitten vain koko helahoito teharissa sileäksi...

Oli aika hiljaisia lapsukaisia jäätelöinensä. Meillä ei varmaan ikinä ole ostettu jäätelöä kotiin, vaikka sitä tietysti saavatkin kesäisin syödä, mutta tätä teen kyllä ilomielin uudestaankin. 
Koostumus on silkkisen suussasulava.

Eihän tämä tosiaan mikään mun keksintö ole, mutta ajattelin silti jakaa täällä blogissa, jos jonkun muunkin jädehirmun sokerihammasta kolottaa :)

Mä olen monta kertaa mielessäni naureskellut, että kaikki mun reseptit vaativat tuon teharin!

Ja totta se on; se on vain mun lempparein keittiöväline. Nopeuttaa ruoanlaittoa ihan hitsisti, kun alusta asti itse laittaa. Mä vetelen tuolla pienenksi sipulit ja valkosipulit, porkkanaraasteet salaatteihin ja kastikkeisiin, teen pestoa, chia-siemen vanukasta, rouhin pähkinöitä jne. jne. 

Päivittäin ja jopa muutamankin kerran päivässä surrautan pikkuteharillani jotakin :)

Edellisen sauvasekoittimen mukana tulleen pikkuteharini muovikulho meni parin vuoden kovan käytön jälkeen halki ja nyt juuri ostin Lidlistä heidän merkkinsä tehosekoittimen sitä korvaamaan. Tämä onkin hyvä, kun kulho on lasia. Ja tyyppien avustus on saada painaa noita nappuloita.

Tietty meillä veitselläkin paljon silputaan, mutta tehari <3 ;)

Toivottavasti mä saan tänään kuvattua tänne blogiin kivoja maisemia, että saatte sitten pitkästä aikaa postikortteja vihreältä saarelta. Nyt auton rattiin ja adios! Sara xxx

2 kommenttia on "Chunky Monkey-nice cream."
  1. Nice-cream on kyllä hyvää, kerran kokeilin karpalolla. Oli vaan sotkuista puuhaa, kun mulla ei ole tollaista näppärää teharia. Mua kiinnostais myös se chia-vanukkaan resepti, siemenet on vielä varsin uusi tuttavuus. Kiva, kun päivittelet blogia ahkerasti ja näköjään minäkin jaksan kommentoida toistaiseksi vähän ahkerammin. :D Mukavaa reissua perheellenne!
    -cadis-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oih, karpalo jäde kuulostaa ihanalta! Mä laitan tuon vanukkaan reseptin myös ihan pian :) Ja kiva, kun kommentoit ahkerasti <3 Se nimittään motivoi kirjoittelemaan useasti :))

      Poista

Kiitos, jos kommentoit. Olet huippu!