Ihana Perlevest ja Suomi-tyttö.

14.9.2016
Mä niin pidän neulomisesta. Mun mummi opetti mut neulomaan, kun olin aika pieni ja tihkahtui naurusta, kun ensimmäisistä patalapuista tulikin kolmioita :) Mutta samalla istutti syvään halun tehdä käsillä. Tänä päivänäkään mun käsiala ei ole pientä ja siistiä, vaan enemmänkin suurpiirteistä. Ja silmukat löyhiä :)

Törmäsin instagrammissa jo aikoja sitten muutamiin Norjalaisiin tileihin, missä oli mitä upeimpia neuletöitä lapsille. Seurasin niitä ihastuksissani ja sittempä noiden tilien naiset laittoivatkin luovat päänsä yhteen ja avasivat omien ohjeidensa sivuston. Paelas.com on minusta täynnä toinen toistaan ihanampia ohjeita, joista onneksi monikin on käännetty englanniksi.

Perlevest-liivi ihastutti minua siis jo pari vuotta sitten ja innoissani rupesin sitä neulomaan. Työ jäi kuitenkinkin kesken ja kun olin siihen palaamassa, olikin liivi Elsille jo aivan liian pieni. Purin aloittamani työn ja nyt vihdoin kahden vuoden jälkeen sain samoista langoista kaksi kokoa isomman Perlevestin valmiiksi:



Tämä työ on lopulta aika yksinkertainen tehdä ja ainostaan nuo siivekeet olivat vähän haastavammat. Helmineuloksen pinta on niin nättiä, että seuraavaksi taidan kutoa muutaman sohvatyynynpäällisen sillätavalla.

Me tykätään Elsin kanssa molemmat kovasti liivistä, mistä toki olen helpottunut, kun neitonen aikalailla jo omaakin makuansa tuo esille vaatteissaan. Kävimme aamulla rannalla leikkimässä ja napsasin samalla nämä kuvat. Hetken pieni malttoi poseerata, kunnes juoksi touhuihinsa. Raahasi ison kassin lelujansa mukaan ja levitteli picnic-viltin nukeillensa :)

Joku saattaapi kesältä muistaa postauksen "3,5-viikkoa aikaa tehdä sinusta Suomalainen"?

 Ilokseni ja hämmätyksekseni voin kertoa, että tämä tyttö papattaa äitinsä tapaan, kuin papupata, nyt molemmilla kotimaisilla. Siis jopa niin, että Suomi on pikkuisen vahvempi! Olen aivan ymmälläni päivittäin, miten valtavan monimutkaisia lauseita hän osaakaan sanoa. Todellinen Suomi-tyttö siis ja juttelee mielellään kesäisestä matkastamme. Välillä lausuu jotain juttuja vähän hassusti kuin vaikka loppu on "leppu". Ja hanska on "hanksa". Hurja kysymyskausi menossa "mitä tää tekee äiti?".

Ensimmäisen viikon Suomessa oli aika hiljainen ja yritti vielä kovasti puhua minullekkin englantia, mutta sitten avautui sanaiset padot ja puhe ylipäätänsä otti hurjan harppauksen.

Ajatella, että hän on kuukauden päästä jo 3-vuotias...mun vauva <3 Nautin suunnattomasti näistä meidän kahdenkeskisistä aamuista. Ainutlaatuista ja korvaamatonta aikaa <3

Mitäs teillä muilla neulojilla on puikoilla? Mulla meneillään kanervanpunainen "pinkkitakki"-neuletakki tuosta samasta Debbie Bliss Cashmerino-langasta (sitä oli yhdessä kaupassa täällä poistomyynnissä pilkkahintaan yhdessä vaiheessa ja mulla jemmassa useampaakin väriä useampaa kerää :D)

Nyt teen keittoon. Meinaa nimittäin justiinsa iskea flunssa tähän naiseen, vaikka kaikin keinoin taistelenkin vastaan. Sara xxx

5 kommenttia on "Ihana Perlevest ja Suomi-tyttö."
  1. Onpa hieno liivi, mä tykkään tosta helmineuleesta mutta en ole koskaan itse sitä neulonut :)
    Tällä hetkellä puikoilla on ainakin kässänopen painajaisen villatakki, josta en ota nyt selvää lainkaan.
    Takista on siis ehkä 70% kutakuinkin valmiina ja tyssäsi. Tähän suomalainen perkl** :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi helmineule on helppoa kuin heinänteko ja nättiä pintaa tulee nopskaan. Mä neuloin tämän liivin lopulta ihan parissa päivässä.

      Mulla olisi tuolla aivan ihanaa dropsin air-lankaa vaaleanharmaana odottelemassa omaa neuletakkia taikka villapaitaa, mutta en osaa päättää. Olisi kiva saada aikaiseksi niistä jotain ennenkuin talvi tulee. Siis tämä tuleva, ei 2017 :D

      Poista
  2. Ei vitsit tää on niin söpönen:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä tykkään kanssa. Täytyy varmaan tehdä toisen värisenä myös :)

      Poista
  3. Ei vitsit tää on niin söpönen:)

    VastaaPoista

Kiitos, jos kommentoit. Olet huippu!