Jumppa-katsaus.

3.4.2017
Voi teknisiä ongelmia. Mun kännykkä (Liamin vanha iphone4) sekosi tuossa viime viikolla totaalisesti ja koska tämä oli jo ollut odotettavissa, on mulle tulossa kuun puolessa välissä vanhempieni mukana kännykkä Suomesta (täällä puhelimet lukittuja operaattorille eli en voi laittaa Suomen sim-korttia lomilla puhelimeen, fiksumpi näin, vaikka toki täälläkin puhelimia myydään). Aluksi ajattelin, että eihän tässä mitään, kun voin täkäläisen sim-korttini laittaa tähän ipadiin ja saan vielä viestiteltyä ja soiteltua perheeni kanssa, kun kerta apple-perhe ollaan. Kaikki oli siis normisti, kunnes meidän tietokeen wifi-boksista loppui lataukset. Se on taas ihan oma lukunsa se boksi ja yleensä ollaan samassa tilanteessa jaettu unlimited 3g:tä kännykältä ja tietokoneen käyttö on jatkunut. Paitsi tietty nyt ei voi, hitsit! Eli miten tämä vaikuttaa blogiin nyt ehkäpä viikon, että joudun joko postailemaan tästä padilta (ei hajuakaan, miten kuvat pomppii) tai sitten koneelta, kun Liam on kännykkänetteineen kotosalla. Anyhow, löysin tästä padilta - joskaan ei niin laadukkaita - kuvia tämänpäiväiseen ajatukseeni liittyen.


Jees eli jumppa-pirkko täällä moi! Tässä aikalailla tämän hetkinen tila. Kayla-jumppia teen nyt tässä 6 viikkoa ja täytyy sanoa, että olo on kyllä tosi hyvä. Motivaatio korkealla ja tuntuu, että saan näistä treeneistä tällä kertaa vielä enemmän irti. Viime vuonna tosiaan vetäisin sen 4 vkoa pre-trainingia ja perään 12 viikon ohjelman. Ja sit pienen tauon jälkeen jatkoin vielä 7 viikkoa päälle. 

Nyt taas tein 4 viikon pre-trainingin, mutta jatkoin ikääskuin siihen mihin jäinkin ja lisäsin alusta asti painoja ohjelmaan. Käytössä tällä hetkellä 5kg käsipainot ja 10kg kahvakuula. Lisäksi pyrin aktivoimaan noita syviä peppulihaksia ennen jalkatreeniä, että polte tuntuisi juuri tuola nuolen osoittamassa paikassa. Sitä siis tavoittelen tässä voimistamani ja samalla rasvan korvaamista lihaksella. 

Mulla ei yhä edelleen ole mitään tavoitepainoa tai muutakaan tavoitetta, kuin vetää tämä 12 viikkoa nyt putkeen ja sit mietin, josko teen vielä saman uudelleen tai jotain muuta. BBG on kuitenkin valitemani tie ja nautin näistä treeneistä täysillä. Tai no housukoko on nyt 38/40 ja olisi kiva jos se olisi vain tuo 38 :) pituutta mulla on 171cm ja painoa oli tänä aamuna 73.3kg. Siinä samassa kilomäärässä se paino on nyt ollut useamman viikon, mutta tosiaan treenattua on tullut sen verran lujaa, että kiinteytymistä on tapahtunut ja kyllä se painokin sieltä jossain vaiheessa humpsahtaa alemmas. Tästä on kokemusta. Ja vaikka ei humpsahtaisikaan, mulla on sen verran hyvä olo ja fiilis, että se on tärkeintä kaikista.

Ja onhan tässä tätä matkaa tultu:
                

Noiden kuvien välillä on jotakin 14 kiloa about. Välillä on hyvä kurkistaa, miten pitkällä tähtäimellä on tapahtunut ja vaikka olen aina toivonutkin jotan pikalaihtumista ja tuskaillut, että miten siinä voi mennä niin kauan??! Niin nyt itseasiassa olen oikea malliesimerkki tällaisesta hitaasta pysyvästä laihtumisesta. En todella usko, että noita kiloja koskaan tulee takaisin. Elintapani ovat muuttuneet pysyvästi ja tuntuvat luonnollisilta ja tavallisilta. Nyt olet tosi hiljattain taas ruvennut kokeilemaan "hiilarien kierrättämistä" eli 2 päivää viikossa syön vähin hiilihydraatein (yleensä lepopäivänä ja kävelylenkkipäivänä) ja sit loput päivät ihan normisti ja viikkoon mahtuu myös yksi päivä, millon hillarit voivat mennä yläkanttiin esim. pizzan ansiosta :) Balanssi kaikessa :) Vähä-hiilarisina päivinä olo on kyllä tosi kevyt ja energinen. Vielä siis normaalia enemmän. Lähdin tätä kokeilemaan, kun luin, että tästä tyylistä voisi olla apua heitteleviin hormooneihin. Saas nähdä.

Hoikempi ja timmimpi ulkonäkö on todella ihan bonusta tässä ja eniten motivoi, kun pystyy ja jaksaa aina vähän enemmän. Että letkukäsivarsillani voin punnertaa jo viisitoista punnerrusta maahan asti, vatsalihasliikkeitä täytyy vaikeuttaa kesken kaiken ja sen sellaista. Muistan kuinka tuossa vasemmanpuoleisessa kondiksessa tuskailin kaikkien liikkeiden kanssa ja miten jouduin niitä helpottamaan ja nyt samat menee lisäpainojen kera. On siinä itsellä ihmettelemistä välillä.

Ainut nyt mitä voisin itselleni antaa noottia on, että venytellä voisi vieläkin huolellisemmin ja meditoida ja joogata. Ja iltaisin olen vähän turhan myöhään kukkunut nyt kellojen siiron myötä. Tämä tabletti kädessä - tunnustan :D Nyt lainasin kyllä kirjastosta lukemista, että jospa nukkumaanmenot taas rauhottuisivat sen myötä.

Tällaisia liikunta-kuulumisia tällä kertaa ja tosiaan voksissa voi kysellä, jos joku asia kiinnostaa ja tuon bbg- ja new me-tägin alta löytyy muita postauksia samalla aiheella. Mukavaa viikkoa kaikille!


7 kommenttia on "Jumppa-katsaus."
  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Hitsit, mitä edistymistä!
    Mä kyllä nostan hattua sulle, kun itsestäni ei ole oikein noihin kotijumppiin..
    Juoksemaan jaksan lähteä, mutta muuten joku voisi pliis noutaa kotoa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi mä taas niin nautin, kun saa omissa oloissaan hikoilla ja puurtoo. En osaisi menä punaisena puhkumaan kuntosalille :D

      Poista
  3. Hups piti laittaa viimeksi samantien korjattu kommentti tilalle mutta koska... (tähän sata kepposta mitä lapset keskenään keksii) niin unohtui..mutta siis hyvältä näyttää ja tuo vähähiilarinen ruokavalio kiinnostaa, ja ne ihanaiset reseptit:) Aurinkoa ja hyviä shortsikelejä sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tosiaan pidän kaksi päivää viikossa vähähiilarista ja muina päivinä syön kyllä hiilareita. Leipää yritän kyllä syödä mahd. vähän, mutta kaurapuuroa, quinoaa ja batattia kuluu runsaasti muina päivinä. Pitäiskin taas tehdä reseptipostausta!

      Poista
  4. Siis wau! Olet todella inspiroiva! Upea kroppa - sekä ennen että jälkeen kuvissa, mutta toki tuosta jälkeen kuvasta näkee että olet tehnyt ihan helkutisti duunia! <3

    Miten noi vähähiilariset päivät menee, siis että pitääkö ne olla peräkkäin tai aina samat päivät vai mitenkä? Kiinnostuin!

    Aurinkoa päiviisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos, vaikka on tässä vielä matkaa timmimpään ulkomuotoon. Nuo ennen-jälkeen-kuvat on kyllä paras mitta, onko tuloksia tullut.

      Ja pidän vhh-päivät erillään eli yleensä maanantaina ja sit torstaina. Vähän pitää ehkä enemmän suunnitella, mutta yleensä syön ison munakkaan aamulla, kasviksia ja kalaa lounaaksi ja sit kasviksia papuja/tofua iltaruoaksi ja väleissä, jos nälkä iskee, pähkinöitä tai protskujuomaa (hera-proteiini, mantelimaito, raakakaakaojauhe). Kysele vain lisää, jos tulee jotain mieleen :)

      Poista

Kiitos, jos kommentoit. Olet huippu!