Liian lyhyet hiukset ja kuinka siitä selvitä?

23.5.2017
Mä rakastan pitkiä hiuksia. Koen olevani niissä kaikista kauneimmillani, pidän niitä yleensä jumppailua lukuunottamatta auki, mutta ehkäpä juuri siksi olen jo pidempään kauhistellut hiusteni kuntoa. Latvoja nyt tietty ei oltu pätkitty aikoihin, mutta oudointa kyllä; syksyisen Olaplex-hoidon jälkeen tuntui, kuin se olisi "polttanut" koko hiukseni ja päänahkani oli monta viikoa hoidon jälkeen kuiva ja arka. Luulin aluksi, että ongelma johtui tuolloin käyttämästäni shamppoosta, mutta sittemmin epäilen, että joku tuossa rakennetta hoitavan käsittelyn laittamisessa ei mennyt ihan putkeen. Sunnuntaina sain ihana kampaajan kotikäynnille ja hän kyllä ihmetteli, että koko hoito oli ylipäätänsä laitettu värjäämättömälle hiukselle (ja minä, kun kerta vähöistä pennosista olin kerrankin viitsinyt tuhlata itselleni hemmotteluhoidon...) ja tosiaan hiukset oli vat ihan hamppuiset koko pituudelta lukuunottamatta oletettua "juurikasvua" viimeisestä kampaamokäynnistä.

Olin ajatellut, jos selviäisin ihan maksimissaan 5 sentin leikkuulla ja siinä, kun sitä mallattiin, siltä se näyttäkin ja tokaisin kampaajalle, että "well just do what you have to do"...



Ja siis tässä kampaajassa ei todella ollut mitään vikaa. Ihana tyyppi ja varmasti tulevaisuuden luottokampaajani täällä, mutta se pakollisten kuivien hapsujen leikkaaminen olikin lopulta 10cm pois minun juuri siihen ihanaan mittaan kasvaneista hiuksista. Voi itku... ja itku todella.

Koko sunnuntai illan ja eilisen olin niin pirun harmissani ja ihan itkin vuolaasti ja purkasin tätä asiaa, mutta tuntui vain, että samanmoisen kampaamopettymyksen kokeneet kaverit tajusivat harmitukseni todella. Ja tietenkin hiukset kasvavat takaisin ja kyllä tämäkin pituus minulle sopii ja ja ja, mutta joka kerta, kun katsoi peiliin tuli taas niin paha mieli.

Ja toki mietin, että olenpas nyt pinnallinen ja typerä, kun tällaista itkeskelen. Ja tietenkin monien muiden oikeasti vaikeammat kamppailut (omanikin) tuovat perspektiiviä, mutta kun tää reuhka oli juuri kasvanut siihen itselle kaikista mieluisimpaan pituuteen... Tunsin oloni itsevarmaksi ja sitten yht'äkkiä taas en.

Sama homma kävi muuten vuonna 2004 Australiassa, kun silloinen poikaystäväni pyynnöstäni vähän trimmasi latvoja ja trimmasi vielä pidemmistä hiuksista varmaan 20cm. Apua :D Itkin tuolloinkin ja muistan puhelut äidille, kuka silloin ja nytkin totesi, että kyllähän ne kasvaa takaisin. Niin, onneksi näin on, mutta olisin mä silti sen hippiharjan tykännyt pitää vielä kesän verran :) Olisimpa tajunnut pyytää leikattavan ihan vain minimaalinen määrä nyt ja sit loppukesästä vaikka tämä polkka...


Silloin vuonna 2004 meni pari päivää, kunnes totuin uuteen pituuteen ja niinpä ajattelin, että täytyy tässäkin nyt pari päivää antaa pölyn laskeutua ja todeta nyt on näin ja ottaa tämä frisyyri omaksi. Own it :) 



Ongelmallista on, kun mun taipuisat hiukset tekevät tästä pituudesta justiinsa vähän tällaisen mun mielestä itseäni vanhentavan mammatukan. Tätä tarttis ehdottomasti joko kääntää taikka suoristaa, mutta koska toiveena on taas nyt ne hyvinvoivat pitkät hiukset, en kauheasti haluaisi mitään lämpökäsittelyjä jo valmiiksi kuivalle hiukselle tehdä. Öljyä kuluu joka päivä ilmankin ihan hulluna. Eilisen jumppailun ajaksi letitin hiukset kahdelle ranskikselle ja niistä taisi tullakkin mun go to- kampaus nyt kesäksi (mistä instassakin mainitsin, siellä kuva) ja myöskin lettien avaamisen jälkeinen vähän sähköiskun saaneen näköinen kampaus oli aika cool. Et taidan nyt sit mennä niillä ja odotella kasvua kaikkien buustaavien vitamiinien ja päähierontojen kera ;D Kyl tää tästä :)

16 kommenttia on "Liian lyhyet hiukset ja kuinka siitä selvitä?"
  1. Hyvältä sinä näytät hiustesi kanssa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos muru, mutku ne pitkät hiukset on niin mun lempparit. Kyl sä tiedät ❤️

      Poista
  2. Voi vitsit, hiuksesi näyttää kyllä todella kivoilta tuon mittaisina! Mutta samalla tiedän fiiliksen koska jotenkin se pitkä tukka on tuntunut aina omimmalta. Leikkasin pari vuotta hiukset lyhyiksi pakon takia koska ne oli värjäämisellä mennyt ihan pieleen...nyt katson niitä kuvia ja totesin että lyhyt tukka oli kyllä todella kiva mutta raaskiiko sitä nyt taas leikata kun fleda on taas pitkä ja paksu? Ja voin muuten ehdottomasti suositella kaikkien suoristusrautojen sun muiden välttämistä, olen varma että niiden käytön poisjättämisellä on ollut suuri rooli siinä että oma tukkani on kuntoutunut niin hyvin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en yleensä olekkaan suoristellut mun hiuksia ja föönaan vain pikkasen lämpösuojan kera. Silti mun hiuslaatu on tosi karhea jo valmiiksikin. Onpahan sitten ensi kesänä ihanat pitkät hiukset :)

      Poista
  3. Kaukana polkasta �� don't worry too much!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on tää tällainen pitkä polkka :) mut kiitos tsempeistä :))

      Poista
  4. Polkka on lyhyt, mutta sun hiukset ovat pitkät. Kauniilta näyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pää on tässä vähän kallellaan, et kyl tuo aika lyhyeksi tulee. Mun mittapuun mukaan :D kiitos ❤️

      Poista
  5. Kävin kurkkaan sen instagram kuvan ja voi että se kuva missä ne letit on ihana, olet todella kaunis :) Minusta sinulle sopii myös nämälyhyemmät hyvin, mutta tiedän tunteen pitkät on vaan niin ihanat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin ihan ihmeissäni sen ig kuvan vastaanotosta, kun ihan summanmutikassa sen napsaisin lähtiessäni just kotiovesta ulos. Ihan häkeltynyt, kiitos sinullekkin ❤️ Jos jotain hyvää tästä, niin nyt ainakin sitten hartaudella kasvatan ne pitkät ja pidän sen pituuden ☺️

      Poista
  6. Ihanat hiukset, olivatpa pitkät tai lyhyet! ��
    Aurinkoisia päiviä teille!☉
    T. Hertta, piiiiitkästä aikaa ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Hertta! ❤️ Kyl näihin nyt sit tosiaan vissiin alkaa tottumaan ja nyt on näin. Pidennyksiinkään ei ple varaa eli täytyy kasvatella :))

      Poista
  7. Eikäää, musta nää on ihan tosi ihanat kutrit, tosi sopivan pitkät ja tekee susta nuorekkaan näköisen!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, mun mielestä nämä taas vanhentaa minua! Mä oon kuitenkin vasta 32.

      Poista
  8. Kauniit hiukset ja nehän on uusiutuva luonnovara!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) näinhän se on. Vuosi tuntuu vaan taas niin pitkältä ajalta olla siinä omassa mieleisimmässä mitassa, mutta no can do :)

      Poista

Kiitos, jos kommentoit. Olet huippu!